מוח ומספרים

מותאם לכיתות : ט-יב

תעריף : ימסר לנרשמים


תיאור

נראה שמספרים תמיד היו חלק מחיי בני האדם. החל מספירות הכוכבים ועד למתמטיקה מורכבת. חלקנו
יודעים להשתמש בהם יותר וחלקנו פחות מסתדרים איתם. אך כיצד אנחנו בכלל תופסים את המספרים
במוחנו? האם הספרות מיוצגות כמו חפצים? כמו מילים שפה? כמו פרצופים של אנשים?
גודל מספרים- נדבר בהרצאה על ה- Mental number line – קו המספרים הדמיוני במוחנו בו יש ייצוג לספרות
שעוזר לנו לתפוס את גודלם והפערים ביניהם. כיצד הוא משתנה לאורך ציר המספרים הדמיוני )למשל המרחק
בין 2-5 לעומת הפער בין 100101-100105 .)
האם תפיסת גודל המספר היא דבר אוטומטי? התלמידים יבצעו מטלה קצרה בה הם מתבקשים להתעלם
מהמשמעות של הגודל הנומרי )המספרי( ולהתייחס למימד הפיזיקלי בלבד )גודל פיזי של הספרה(. נראה כיצד
הגודל מוטמע בסמל ונשאל האם נקבל את אותה התוצאה במספרים גדולים מאוד או מספרים של שפה אחרת
)למשל ספרות רומיות(.
נבין את תחום ה- Subitizing – טווח הספירה האוטומטית וכיצד הוא מתקשר לעשר האצבעות שלנו. נראה
תינוקות ופעוטות מסוגלים לספור בטווח זה.