מבוא ללימודי עתידים (ז'-ט')

מותאם לכיתות : ז-ט

מרצה : ד"ר קראוס אושי


תיאור

על תוכנות סובלות, מכשירים שמפטפטים זה עם זה וכל מה שיוצא מזה; 
איך קשורים אחד לשני הדברים האלה:
הטלפון החדש שרציתי יחכה לי בפתח הבית בלי שסיפרתי לאף אחד שאני רוצה אותו, ומכונת הכביסה שלי תתקשר באופן עצמאי לטכנאי, תזמין אותו לתקן אותה ותשלם לו בעצמה?
עתידנות תגידו?
לא!
זו כבר כמעט עכשיו-נות. זה כבר כמעט הווה!
ורובוט שיחה (צ'טבוט) שמדבר איתנו ואנחנו לא מאמינים שאנחנו מדברים עם תוכנה? גם זה כבר קיים.
אז רגע?
מה לומדים בקורס עתידנות, אם כל הדברים שדמיינו כעתידיים עומדים בפתח?
אז ככה: קודם כל, יש עוד המון דברים שחושבים עליהם ועדיין מספיק רחוקים: למשל "חומר חכם" – חומר שישנה צורה ובשניות יועל להפוך מכיסא לעציץ, ומיליארדי ננו-רובוטים שזורמים אצלנו בעורקים במקום כדוריות דם....
אבל דיבורים על טכנולוגיה הם רק חלק קטן (למרות שחשוב) ממה שעושים בתחום הזה המקצועי שנקרא "לימודי עתידים". כי התחום שלנו הוא תחום מרתק שמשלב מתמטיקה, סטטיסטיקה, פילוסופיה, סוציולוגיה, ספרות, קולנוע, פסיכולוגיה – ומה לא.
בקורס שלנו נדבר הרבה על טכנולוגיות חדשות, ועל מדומיינות, נדבר על התעללות בתוכנות (יש דבר כזה)? על חיים שכליים של האנושות בתוך מחשב...אבל גם נלמד רשימה של תרגילי חשיבה ומשחקי סימולציה שבהם משתמשים עתידנים אמיתיים, כדי לנסות להבין את העתיד הקרוב ולאפשר הכנה אליו.